Friday 24 October 2014

Kenapa saya pilih jenama bata?
   Sebelum saya mengandung memang saya kerap beli jenama kasut yang bertukar-tukar..Jenama kasut yang saya suka pakai selalunya vincci, crocodile, girlfriend dan lain-lain (tak ingat dah jenama apa lagi).
   Sewaktu saya mengandung dalam lingkungan 5 bulan ke atas macam tu lah kaki saya dah mula membengkak, jadi saya terpaksa cari alternatif untuk membeli kasut @ sandal yang tapaknya lembut dan tidak menyakitkan kaki saya.
   Cari punya cari banyak yang tak berkenan di mata dan di hati. Akhirnya saya pergi ke kedia bata dan terjumpa kasut yang saya berkenan dan selesai dipakai. Saya mengandung 5 bulan masa tu pada tahun 2012..
Inilah dia kasut masa mengandung hingga kini
   Bayangkan daripada tahun 2012 hingga kini 2014  kasut saya masih elok dan baik lagi...Betapa besarnya effect jenama bata ni pada saya sehingga kini saya masih kekal membeli sandal @ kasut dengan bata.. Kini saya dah ada 4 pasang kasut bata untuk dipakai hari-hari.

   Apa yang saya nak ungkaikan disini adalah setiap sesuatu jenama atau produk yang kita beli atau ambil jika ia memberikan satu kesan dan impak yang besar pada kita, kita akan setia kekal bersama jenama @ produk tersebut. Kita tidak akan pandang dah jenama @ produk lain sebab ia dah sebati dengan diri kita dan ia memberikan satu pulangan dan kepuasan yang besar dalam hidup kita.

   Begitu juga produk Shaklee yang saya ambil, sebelum saya menjadi ahli saya selalu abaikan pengambilannya dan sering skip pemakanannya. Tetapi bila ia telah memberikan satu impak yang besar atau dalam erti kata lain Shaklee Effect pada saya terus saya keep on going dengan supplement shaklee..

   KENAPA saya kata Shaklee Effect??
  1. Sebab ia telah mengurangkan kadar kesakitan ketika saya tidak sihat (ini bukan seteriod terlebih yerh).
  2. Sebab supplement shaklee diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan dan bukan diperbuat dari bahan kimia.
  3. Sebab kalau dulu masa saya tidak saya pasti mc saya melambak dan cuti saya juga habis setiap tahun. Kini cuti saya masih berbaki dan mc saya juga tidak banyak seperti sebelum ini.
  4. Sebab anak saya juga boleh menghafal zikir Yazaljala, doa makan boleh baca sehingga habis, menyanyi lagu buckle my shoes sehingga habis dan nyianyian yang lain ketika berusia 1 tahun lebih.
  5. Anak saya juga sekarang kalau tidak sihat tetap aktif dan cergas dan kurang dah tahap sakitnya. Kalau dulu setiap bulan pasti akan demam,batuk dan sesema mengambil masa selama 2 minggu, tapi kini tidak lagi 2 minggu tidak lagi selang sebulan tidak sihat tetapi kini jarang sekali dia akan dapat sakit.(Alhamdulillah).
  5. Ia telah membuatkan saya jimat wang dari segi hendak pergi ke klinik swasta untuk dapatkan rawatan.
  6. Dan yang terakhir saya dapat cash bonus setiap bulan jika sale saya mencapai 150 uv ke atas...Siapa nak bagikan cash bonus setiap bulan dipertengahan bulan setiap 15hb.

  Percayalah.. setiap apa yang kita cuba usahakan untuk diri kita, untuk anak-anak dan keluarga kita pasti akan berjumpa dengan satu rahmat yang tidak ternilai harganya.

   Kini alhamdulillah saya mampu pergi lebih jauh dan mendapat kesihatan yang sewajarnya dan setimpalnya di atas usaha saya untuk memulihkan kesihatan saya dan kesihatan anak saya. Baik saya mencegahnya dari awal dari saya merawatnya selepas saya sakit.

  Kehidupan yang sihat adalah impian saya dan melihat anak membesar dengan sihat di depan mata saya juga adalah impian dan matlamat saya.


 Sekian dulu coretan saya didinihari ini..
 Assalamualaikum...

0 comments:

Post a Comment

PAGE

National Conferrence 2014

National Conferrence 2014
National Conferrence SHAKLEE 2014

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Popular Posts

Saya pengedar sah di kawasan Rembau, Negeri Sembilan. SID : 970932

Saya pengedar sah di kawasan Rembau, Negeri Sembilan. SID : 970932

Saya COD area Seremban, Senawang, TTJ, Rantau, Linggi, Pedas dan Rembau

Saya COD area Seremban, Senawang, TTJ, Rantau, Linggi, Pedas dan Rembau

Pos ke seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak

Pos ke seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak

TERIMA KASIH KERANA BERSHOPPING DENGAN KAMI

TERIMA KASIH KERANA BERSHOPPING DENGAN KAMI